Tuesday, January 9, 2018

Pemarkahan dan Gred UiTM

Bonjour 
     Assalamualaikum ;)
Dear Sweet Stalker ,

Image result for notebook tumblr

Assalamualaikum and hello ppl . Okay first of all now Im in final exam month. I have done with my first and second paper so three paper more to go. My last paper is on 23rd of January. well to be honest, this semester is not going well for me. My first paper I can say I am confident Im going to pass it but Im not sure about my second paper. Its MGT534 ( Organizational Behavior ). Serius weyh tak boleh buat. hm I hope that I can pass it. Im really afraid.

The whole day after I've answer my paper which is yesterday, I feel something like not feeling well. Im very scared about it. It keep running in my mind and bcs of that also my mood is flying away. at the end of the day I keep myself in my room for the whole day. I swear Im fcking scared. I dont want to repeat it. This is the first time I feel bad for myself bcs of final exam paper. Please wish the best for me. My next paper is Finance on this Sunday. I hope I can doing well in it.

Btw bcs of my disappointed day, I started to read about gred of Uitm and I feel like I want to post it here sharing with all of you. Here is the table of uitm gred (latest update in 2017) :


Sooooo what are you guys think about it? about my Ob case, I dont know about my carry marks so that why I keep thinking negative about. It feels like yesterday I fighting with Ob without gun duh kononnye la hm btw pleasee wish me luck for my other paper. Three more to go. I can I can pass this semester. Amin

If you guys want to ask a question about how to calculate credit or the gred can komen down below. also if you guys wondering the meaning of the code given in the final examination result slip. AD, LU, or others . Ok bye ppl thank you for reading ;)

lots of love  

FAEZNUR FATIHAH

40 comments:

  1. Good luck for another three paper more to go! don't worry,you gonna through it well! Just cross the finish line! ^^

    ReplyDelete
  2. good luck.. just buat yg tbaik k..

    ReplyDelete
  3. GV pernah ambik MGT420 dulu. Rasa nak pengsan baca banyak bab. Huhu. GV doakan kak berjaya dengan cemerlang, gemilang dan terbilang dalam semua subjek akak ambik sem ini. Chaiyokkk kak. :D

    ReplyDelete
  4. Subjek tu kita ambek sem lepas hehe mmg banyak sangatttt alhamdulillah lepas. InsyaAllah amin terima kasihhh galaksi viral 😊💓

    ReplyDelete
  5. This semester is my last semester . Sem ni ada subjek multimedia which is takde final exam paper . So dia punya markah based on project je . Susah . And i'm afraid 😥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Im really sorry sbb lambat reply. Hey babe, i wish u dapat a good result. Jgn fikir yg bukan bukan. Believe me that u've done your best. And insyaAllah dgn izin Allah. U will get a good grades. Keep a positive thinking and banyakkan berdoa ye syg .

      Delete
  6. Replies
    1. Saya nak tahu c+ tu kene repeat paper ke?

      Delete
    2. Kita akan repeat paper kalau kita dapat gagal. C+ tu lulus means no need repeat paper. Kalau dpt gagal baru repeat paper

      Delete
  7. Gudluck. Ob mmg susah sbb last sem take this paper cun2 je markah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Good luck jugak untuk awak 💕 semoga dapat grades yg baik okay 🌹

      Delete
  8. Mcm mna lect kira markah final kita eh? Mcm saya, kena score 41 point smthg utk llus C. Maksudnye sy kna betul 41 markah ke dlm final? Ke kna darab bahagi plk dgn carrymark? Tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cth carrymark awak per 50 and final 50 . Kalau carrymark awak dpt 25 means awak perlu lagi 25 untuk lulus. So in final. Awak betul 50 bahagi 100 and darab dgn 50 so dapatla 25 . Faham tak? Means markah total final kan 100% kan? And then kalau awak punya percebt final is 60% so cth eh kat paper tu awak betul 40% means 40% per 100% so 40 bahagi 100 and darab dgn percent final which 60% tu. Em faham tak? If not nnti saya buat posting pasal kira markah ni eh 💕

      Delete
  9. good luck!!! , deg HR kat palam ke? btw how to check carry marks? melalui ilearn ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi. Thank youuu. Yup saya degree HR palam. Untuk check carry marks awak kene tanya lecturer awak. Certain lect akan post at ilearn , some will lekat kat pilih bilik dorg, some will sent by email but most of all is from ur lecturer 😊

      Delete
  10. Salam sis, nak tanya kalau kita dah last semester for next semester but ada failed satu subject for the second last semester. Boleh tak nak grad on time? Takutlah 😥.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Second last then takde hal nak grad on time. Eh tpi semester last awak ape ye? Intern ke?

      Delete
  11. Nak tanya, untuk deg, klu c & c+ kena repeat ke

    ReplyDelete
  12. Untuk deg, klu dapat gred c or c+ untuk sebjek tu, kena repeat ke?

    ReplyDelete
  13. Hai , nk tnya kalau kena repeat paper kan , ada subjek subjek yg tertentu saja kena repeat ke atau subjek yg kita failed tu mmg kena repeat terus ? Sorry I am new student in dip 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haii .Eh kenape nak sorry. No need to say sorry la. Basically, kalau failed mmg kene repeat terus.

      Delete
  14. Salam kak. Nk tnye..klau repeat ni means sem depan kite akan belajar and amik exam balik. Klau lulus sem yg seterusnya ade effect pape x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup. Kalau repeat mmg sem depan kita kene belajar balik and ambik exam balik. Kalau lulus takde effect ape ape pon. Mcm biase je. Mcm belajar bende sama . Exam bende sama. Ha mcm tu je.

      Delete
  15. Hi, nk tanya kalau dlm result subject tu lulus pastu dalam list registration course next sem ada kena register jugak ke ye.dip

    ReplyDelete
  16. Hi, nak tanya kalau results subject lulus pastu dalam list course registration next sem ada subject tu lagi kena register ke? Dip

    ReplyDelete
  17. Hi, nak tanya kalau results subject lulus pastu dalam list course registration next sem ada subject tu lagi kena register ke? Dip

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suppose to be kalau dah lulus. Takde dah dlm course register. Better double check the code and if ade jugak just contact ur advisor

      Delete
  18. Saya nak tahu peratus field work ngan final exam berapa .. Mcm pernah saya bace, ade yg kate 50% dan final 50% .. So saya asyik cari tak jumpe2 blog yg bagitau spesific

    ReplyDelete
    Replies
    1. Actually, its depend on subject tu. Ade setengah subject dea 50% dan 50% but ade setengah 60% and 40% . Maybe fazz akan buat post for this ya .Let me diggin more details first. Sbb fazz dah hadap due due tu. 50% and 50% tu serius susah nak lepas. Imagine dpt 30% je and final meracau nak lulus susah woo.

      Delete
  19. You really make it appear so easy along with your
    presentation however I in finding this matter to
    be actually something which I feel I'd by no
    means understand. It sort of feels too complicated and extremely large for me.
    I am looking ahead on your subsequent publish, I'll attempt to get the cling of it!

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah my lecturer for OB very supportive. Dia sanggup teman until 3 midnight to jawab semua soalan students dia as last semester this paper ada issue. So, this sem she tried her best :D!

    ReplyDelete
  21. Contoh kalau fail 3 or more
    subjects, akan repeat semua subjects next sem atau cane?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kene repeat subject yg fail tu sahaja next sem .

      Delete